Markedsføringsøkonom-uddannelsen har givet Mathias Høffner en overordnet forståelse for markedsføring og salg. En forståelse, som han dagligt gør brug af i sit nuværende job som Key Account Manager hos en af Danmarks største it-leverandør.
Da Mathias Høffner søgte ind på markedsføringsøkonom-uddannelsen på EASV i Sønderborg, var han ikke 100 % afklaret med, hvilket job han kunne se sig selv i bagefter. Med en studentereksamen fra HHX syntes han, at et job inden for markedsføring og salg kunne være spændende, og derfor faldt valget på markedsføringsøkonom-uddannelsen. Et valg, som viste sig at være det helt rigtige for ham.
Blev klogere i løbet af uddannelsen
”Tiden på EASV gik rigtigt stærkt. Der er nogle gode og engagerede undervisere, fantastiske omgivelser og et super godt studiemiljø. Det er svært at finde bedre rammer,” siger Mathias Høffner.
Muligheden for praktik og det at få lov til at afprøve teori i praksis var en afgørende faktor for hans uddannelsesvalg, og netop praktikforløbet endte også med at give ham afklaring på fremtiden.
I løbet af uddannelsen fandt jeg ud af, hvilke områder, jeg synes, var mest spændende. Praktikperioden gav mig et helt klart billede af hvilke områder, jeg i praksis fungerede bedst i. Jeg føler, at uddannelsen og perioden på EASV gjorde, at jeg blev 100 % afklaret med, hvad jeg ville i fremtiden, og hvilke ting jeg skulle forbedre for at nå mine personlige mål.
Mathias HøffnerKey Account Manager hos Atea i København og tidligere studerende på markedsføringsøkonom
Bruger dagligt teori fra uddannelsen
Efter markedsføringsøkonom-uddannelsen læste Mathias Høffner en bachelor i International handel og markedsføring for at specialisere og dygtiggøre sig yderligere inden for markedsføring og salg.
I dag arbejder han som Key Account Manager hos Atea i København, som er en af Danmarks største leverandører af it-løsninger. Her arbejder han med rådgivning og strategisk salg og hjælper kunder med deres udfordringer inden for it. Et job, hvor hans uddannelsesbaggrund giver ham en række fordele.
”I mit nuværende job som Key Account Manager i it-branchen snakker jeg med mange forskellige typer af virksomheder og beslutningstagere. Jeg bruger hver dag den viden, jeg har fået fra min uddannelse til at have en god dialog med mine kunder og samtidig hurtig få indsigt i, hvilke krav og behov de har,” siger Mathias Høffner.
Om uddannelsen
Uddannelsen til markedsføringsøkonom på EASV giver dig en bred viden om en virksomheds mange arbejdsfunktioner med hovedvægt på markedsføring samt kompetencer til at udvikle virksomhedens strategi for marketing og internationalisering.
Læs mere om uddannelsen her.