Siden folkeskolen har Frederik Christiansen haft en iværksætter i maven. Han har altid godt kunnet lide tanken om at starte ’sit eget’, og derfor var han solgt, da han fik øjnene op for markedsføringsøkonom-uddannelsen. Her kunne han få lov til at afprøve teori i praksis under uddannelsens obligatoriske praktikforløb.
I sin gymnasietid på HHX fandt Frederik Christiansen hurtigt ud af, at hans yndlingsfag var afsætning, hvor fokus er på markedsføring. Efter gymnasiet var planen at tage et sabbatår, hvor han ville arbejde på fuldtid og spore sig ind på, hvilken videregående uddannelse han ville starte på. En ting var dog sikkert – det skulle være noget med markedsføring.
Jeg har aldrig været den store skolehaj og kunne egentlig ikke se mig selv studere på et universitet. Efter tre måneders sabbatår stødte jeg på erhvervsakademiet, hvor man går meget mere op i praksis, hvilket for mig lød som en drøm. Her kunne jeg studere markedsføring og på samme tid få erhvervserfaring. Da jeg også fandt ud af, at man kunne læse uddannelsen på engelsk, var jeg solgt.
Frederik ChristiansenTidligere studerende på Markedsføringsøkonom-uddannelsen på EASV i Esbjerg
Hans planer om et helt sabbatår blev derfor hurtigt ændret. I stedet startede han på markedsføringsøkonom-uddannelsen på EASV i Esbjerg efter seks måneder med fuldtidsarbejde.
Praktikophold gav indblik i den virkelige verden
Under sin uddannelse til markedsføringsøkonom var Frederik Christiansen i praktik hos virksomheden Telesikring A/S. Her arbejdede han bl.a. med analyser af vagtudryk og procesoptimering i form af markedsføringstiltag på sociale medier og udarbejdelse af kundebreve.
”Praktikopholdet var en meget lærerig periode for mig. Her fik jeg en fornemmelse af, hvordan det er at arbejde med markedsføring og salg i ’den virkelige verden’,” fortæller han.
Teori i praksis er fantastisk
Efter Frederik Christiansen er dimitteret fra markedsføringsøkonom-uddannelsen, har han valgt at læse videre på professionsbacheloren i International Sales & Marketing. I relation til hans drøm om at drive egen virksomhed mener han, at uddannelserne på EASV komplimenterer hans ambitioner og mål rigtigt godt.
”På akademiet får man tæsket en masse praktisk teori ind i hovedet, hvorefter man kommer ud i erhvervslivet og tester det – dét er for mig fantastisk,” siger han.
Om uddannelsen
Uddannelsen til markedsføringsøkonom på EASV giver dig en bred viden om en virksomheds mange arbejdsfunktioner med hovedvægt på markedsføring samt kompetencer til at udvikle virksomhedens strategi for marketing og internationalisering.
Læs mere om uddannelsen her.