24 årig Mia Bechsgaard er netop dimitteret fra markedsføringsøkonom uddannelsen på Erhvervsakademi SydVest i Esbjerg. En uddannelse som afsluttes med et 3 måneders praktikforløb som for Mias vedkommende foregik hos shopping centeret BROEN Shopping i Esbjerg.
Mia Bechsgaard afsluttede i april måned sit praktikforløb hos BROEN Shopping som en obligatorisk del af sin uddannelse til markedsføringsøkonom på Erhvervsakademi SydVest i Esbjerg. Lige fra praktikforløbets start blev Mia kastet hovedkulds ud i opgaverne som inkluderede alt lige fra markedsføring på sociale medier og udsendelse af nyhedsbreve til afholdelse af diverse events samt lancering af BROENs bonus App.
Jeg har fået lov til at være med indover næsten alt hvad der har rørt sig, og Janni og Mette, som er henholdsvis centerchef og marketingassistent på BROEN, har haft en kæmpe tiltro til mig, og til det jeg har lavet, hvilket har været en fornøjelse
Mia BechsgaardDimittend, markedsføringsøkonom, EASV
Især bonus Appen B+ har Mia været med i lanceringen af fra begyndelsen. ”Jeg har haft en stor del af ansvaret for at lære butikkerne op i App’en, og give dem tryghed i at bruge og betjene den. Derudover har jeg stået for markedsføring af App’en overfor vores kunder”, fortæller hun. Med BROENs bonus App kan kunderne få besked, når butikkerne på BROEN Shopping har tilbud og indsamle point som derefter kan omveksles til gaver, præmier eller særlig gode priser.
Fantastisk praktikophold med udfordringer
Når Mia bliver bedt om at fortælle om sit praktikophold er hun ved at sprænges af begejstring.
Jeg havde et fantastisk praktikophold på BROEN Shopping, og jeg var glad hver evig eneste morgen jeg stod op og skulle afsted
Mia BechsgaardDimittend, markedsføringsøkonom, EASV
Hun fortsætter; ”Under mit praktikforløb blev jeg udfordret, hvilket jeg elskede! Det var fedt at mærke det run der var på kontoret næsten dagligt, og dét at arbejde under pres op til større events gav kun én blod på tanden. Jeg kunne ikke have ønsket mig en bedre praktikplads, og efterfølgende har jeg været så heldig at få lov til fortsat at hjælpe lidt til på kontoret, hvilket jeg er meget beæret over”.
Tiltalende læringsform
Den bagage som markedsføringsøkonom uddannelsen har givet Mia både teoretisk og praktisk gør, at Mia helt sikkert vil anbefale uddannelsen til andre. ”Jeg synes det har været dejligt, at uddannelsen ikke er længere end to år, og så kan man jo selv bestemme om det skal være et springbræt til videreuddannelse, eller om man vil finde arbejde direkte efter”, fortæller Mia som selv har valgt at læse videre på EASV efter sommerferien, hvor hun har søgt ind på professionsbacheloren i International salg & markedsføring.
Udover den overskuelig tidsramme er læringsformen på et erhvervsakademi også noget som tiltaler Mia. ”Jeg blev meget hurtig motiveret af selve læringsformen. Det med at sidde til lange forelæsninger, og selv hive sig i gang, var ikke det som tiltalte mig. Derfor synes jeg, at en uddannelse som markedsføringsøkonom passede godt ind i forhold til hvem jeg er, og hvad jeg godt kan lide”, fortæller hun.
Om uddannelsen
Uddannelsen til markedsføringsøkonom på EASV giver dig en bred viden om en virksomheds mange arbejdsfunktioner med hovedvægt på markedsføring samt kompetencer til at udvikle virksomhedens strategi for marketing og internationalisering.
Læs mere om uddannelsen på her.