Markedsføringsøkonom-studerende Mikkel Borup er som en obligatorisk del af uddannelsen i en tre måneders praktik. Praktikken er i England hos firmaet MyProtein, der forhandler kosttilskud og tøj.
Mikkel er en sportsmand og dyrker fitness flere gange om ugen. Igennem denne interesse fandt han sin praktikvirksomhed, hvor hobby og arbejdet fint spiller sammen. Mikkel arbejder med online salg og har nu som country manager ansvaret for kampagner, ecommerce, sociale medier, salg og kontakten til bloggere i Danmark, der hjælper virksomheden med at gøre deres brand mere kendt.
Ungt og konkurrencepræget team
Mikkel arbejder i et ungt team, hvor der altid er en sund konkurrence mellem de forskellige country managers. Det skærper fokus og intensiteten. Det gør også arbejdet sjovere og mere spændende, når der er noget på spil og man kan drille sine kolleger, hvis man selv har været dygtig til at have det største salg i en kampagneperiode. Det handler om at være energisk og at sælge energi!
Anvendelse af markedsføringsuddannelsen
Mikkel arbejder både bevidst og ubevidst med mange af de fag, som han har haft på markedsføringsøkonomuddannelsen. Han har meget fokus på at nå ud til de rigtige målgrupper gennem daglig analyse af kundeadfærd. Konkurrentanalyse er vigtig. Han bruger økonomi til at beregne salgstal og indtjening. Han anvender markedsføring til at planlægge og implementere kampagner, der kan øge salget eller kendskabsgraden til brandet. Salg, forhandling og kulturforskelle indgår som fag og dette bruger Mikkel dagligt.
Det var egentlig min far, der foreslog markedsføringsøkonomuddannelsen til mig, fordi han synes, at jeg altid har været en god sælger og kreativ.
Mikkel BorupStuderende, markedsføringsøkonom
Fremtiden
Mikkel fik efter kort tid tilbudt en fast stilling hos praktikvirksomheden, da hans chef fik tilbudt et andet job i virksomheden. Han har dog hverken sagt ja eller nej endnu, da andre forhold også skal med i beslutningen. Mikkel ønsker også at videreuddanne sig. Så den skal der nok lige tygges lidt mere på, inden fremtidsplanerne sættes i søen. Uanset hvad har denne erfaring været guld værd for Mikkel.
Hvorfor markedsføringsøkonom
Mikkel fortæller, at det var hans far, der foreslog uddannelsen til ham, da Mikkel ikke vidste, hvad han egentlig ville. Faren fortalte, at han synes Mikkel altid har været en god sælger og kreativ. For eksempel nævnte faren, at Mikkel som lille kunne plukke blommer og sælge dem til forbipasserende og naboer. Så faren er stolt og Mikkel er rigtig glad for sit uddannelsesvalg.
Hvis du synes markedsføringsøkonomuddannelsen lyder spændende, så læs mere her eller ring til vores Studievejledning på 4199 1299. Ansøgningsfristen er 5. juli kl. 12.00
Håber vi ses!